Το ζήτημα της εξαγωγής οπλικών συστημάτων από τη Γερμανία προς την Τουρκία θέτει ο βουλευτής…
Ο ρόλος του σχολείου για την κοινωνική συνοχή- ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΑΤΡΙΣ»
Η αρχή της σχολικής χρονιάς είναι κάθε χρόνο μια σημαντική στιγμή. Για τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, γεμάτη με χαρά, προσδοκίες και στοιχήματα. Η φετινή χρονιά προμηνύεται δύσκολη, με τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορονοϊού. Κι όμως οι δυσκολίες δεν πρέπει να μας κάμπτουν, αλλά –είτε μιλάμε από τη σκοπιά των πολιτών είτε της σχολικής κοινότητας είτε των μαθητών και των οικογενειών τους είτε της πολιτείας– να μας ενδυναμώνουν και να μας κάνουν πιο επινοητικούς και προσαρμοστικούς για να βρίσκουμε λύσεις. Ο ρόλος του σχολείου, σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, είναι ακόμα πιο σημαντικός, όχι μόνο για τη γνώση, αλλά και για την κοινωνική συνοχή.
Τα δείγματα γραφής της κυβέρνησης δεν ανταποκρίνονται στην κατάσταση, καθώς αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων. Το φιάσκο με τις υπερμεγέθεις μάσκες τα κενά σε σχολικές μονάδες και η αδυναμία να δημιουργηθούν ολιγομελείς τάξεις αποτελούν μελανά σημεία.
Πέραν της γενικής αυτής εικόνας, οι ολιγωρίες της κυβέρνησης είναι έκδηλες και σε συγκεκριμένα ζητήματα του νομού μας. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα
Αρχικά, στην επιδιωκόμενη κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων σε ορεινές περιοχές του νομού. Πρόκειται για μια κίνηση που δυσχεραίνει σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία, ιδίως για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου, αλλά και ακατανόητη από υγειονομικής πλευράς καθώς εν μέσω πανδημίας θα αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις των σχολείων που βρίσκονται στα αστικά κέντρα. Για λόγους κοινωνικούς και παιδαγωγικούς, ολιγομελή τμήματα θα έπρεπε τα ολιγομελή τμήματα των δυσπρόσιτων περιοχών του νομού μας να λειτουργήσουν ακόμα και με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν, ιδίως στις σημερινές ιδιαίτερες συνθήκες που δεν προσφέρονται για κυβερνητικούς πειραματισμούς.
Στη κατεύθυνση της υποβάθμισης του εκπαιδευτικού, αλλά και αναπτυξιακού αποτυπώματος του νομού Ηλείας είναι και η υποστελέχωση του Τμήματος Μουσειολογίας στον Πύργο. Η κυβέρνηση αντί να αξιοποιήσει το μοναδικό προπτυχιακό τμήμα σε ένα αντικείμενο που αναπτύσσεται διεθνώς με καλές επαγγελματικές προοπτικές, και ειδικά σε μια περιοχή με μεγάλο πολιτιστικό βάρος και παγκόσμια αναγνώριση, επιλέγει να θέσει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά του.
Δεν είναι πρώτη φορά που η κυβέρνηση αδιαφορεί για τον νομό. Πρόσφατος είναι και ο αποκλεισμός της Ηλείας από τις νέες προσλήψεις προσωπικού για τα νοσοκομεία. Η στάση αυτή της κυβέρνησης γεμίζει απογοήτευση και οργή τους πολίτες της Ηλείας. Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί επιτέλους ότι η παιδεία και η υγεία δεν αποτελούν «πολυτέλεια», αλλά προαπαιτούμενο της κοινωνικής ευημερίας, της συνοχής και της οικονομικής ανάπτυξης. Και, επίσης, η μέριμνα για όλους τους νομούς, σε πνεύμα δικαιοσύνης. Ας το αντιληφθεί και ας δράσει ανάλογα έστω και στο και πέντε.