Το ζήτημα της εξαγωγής οπλικών συστημάτων από τη Γερμανία προς την Τουρκία θέτει ο βουλευτής…
Παπανδρέου – Κατρίνης ζητούν συγκεκριμένες απαντήσεις από τον κ. Καραμανλή για το “Πάτρα-Πύργος” – ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Καίριας σημασίας ερωτήματα για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος θέτουν με κοινή γραπτή ερώτησή τους προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή ο πρώην Πρωθυπουργός και βουλευτής Αχαΐας Γιώργος Παπανδρέου και ο βουλευτής Ηλείας Μιχάλης Κατρίνης.
Οι δύο βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, που προέβησαν στην κατάθεση της ερώτησης μετά από την ανάρτηση των αποφάσεων διάλυσης των εργολαβιών του έργου «Ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος» με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ζητούν από τον υπουργό να απαντήσει:
- Ποιος είναι ο τρόπος που προκρίνει για την υλοποίηση του έργου,
- Εάν έχει την έγγραφη διαβεβαίωση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. σχετικά με την έγκριση αλλαγής του τρόπου υλοποίησης και τη χρηματοδότηση του έργου,
- Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου,
- Πότε προσδιορίζει την έναρξη των εργασιών, με δεδομένο ότι η διαδικασία έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ενδέχεται να αποδειχθεί χρονοβόρα,
- Ποιο είναι το εκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου για το Ελληνικό δημόσιο, συμπεριλαμβανομένου και του κόστους αποζημιώσεων που πιθανόν θα ζητηθούν.
Οι βουλευτές, όπως αναφέρουν, οδηγήθηκαν σε κατάθεση νέας ερώτησης για την κατασκευή του έργου επειδή:
- οι αποφάσεις δημοσιεύτηκαν χωρίς να συνοδεύονται από συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τον τρόπο υλοποίησης του έργου και το χρόνο έναρξης της κατασκευής του «Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος»,
- μπαίνουμε πλέον σε αχαρτογράφητα νερά, λόγω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού, με απρόβλεπτες συνέπειες ως προς τις ροές, τα κριτήρια και τις προτεραιότητες χρηματοδότησης από την Ε.Ε.,
- δεν υπάρχει, ως τώρα, επίσημη τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε. σχετικά με την έγκριση του μοντέλου υλοποίησης με σύμβαση παραχώρησης και τη συνέχιση χρηματοδότησης του έργου,
- εικάζεται ότι η επιλογή διάλυσης των εργολαβιών θα προκαλέσει αντιδράσεις από τους αναδόχους και δικαστικές προσφυγές, με ό,τι αυτό σημαίνει σε κόστος, αλλά και καθυστέρηση, στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης,
- η επικινδυνότητα του δρόμου και η ολιγωρία στη λήψη των οριστικών αποφάσεων έχουν προκαλέσει την αντίδραση των κατοίκων και θεσμικών φορέων της Ηλείας και της Αχαΐας, με ομόφωνα ψηφίσματα των αυτοδιοικητικών φορέων και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας υπέρ της ολοκλήρωσης του έργου στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα.
Όπως επισημαίνουν, το πλέον σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Αχαΐα και την Ηλεία, αποτελεί θύμα σκοπιμοτήτων και εσφαλμένων χειρισμών τα τελευταία χρόνια, ενώ υπήρξαν επιλογές που οδήγησαν σε αδικαιολόγητη καθυστέρηση έναρξης των εργασιών, προσθέτοντας ότι το έργο έχει ουσιαστικά «παγώσει» αμέσως μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Τέλος υπενθυμίζουν, ότι μετά από επανειλημμένες παρεμβάσεις στη Βουλή, χωρίς σαφείς απαντήσεις, ζητήθηκε από τις 14 Ιανουαρίου να έρθει ο υπουργός στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ώστε να ενημερώσει για τις τελικές αποφάσεις του, αλλά η συνεδρίαση που προσδιορίστηκε για τις 17 Μαρτίου, αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.