Καθυστερήσεις στα ψηφιακά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης – Κίνδυνος απώλειας χρηματοδότησης-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σοβαρές ανησυχίες για την έγκαιρη υλοποίηση κρίσιμων ψηφιακών έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης…
1. Τι διαφορετικό έχει η υποψηφιότητα Μιχάλη Κατρίνη και πως μπορεί το ΠαΣοΚ να ξαναμπεί σε κυβερνητική τροχιά;
Στις εκλογές για την ανάδειξη Προέδρου του ΠΑΣΟΚ συγκρούονται τρεις αντιλήψεις. Η πρώτη είναι αυτή που θεωρεί ότι δεν πρέπει να αλλάξει τίποτα, να συνεχίσουμε να κινούμαστε σε ποσοστά ενός μικρομεσαίου κόμματος.
Η δεύτερη αντίληψη, είναι μια συντηρητική αντίληψη που αντιλαμβάνεται το ΠΑΣΟΚ ως μικρό κυβερνητικό εταίρο για να συνεχίσουν να κυβερνούν ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ.
Και υπάρχει και η δική μου αντίληψη, η τρίτη αντίληψη που μιλά για μια Μεγάλη Παράταξη. Για πρωτοβουλίες του ΠΑΣΟΚ που οδηγούν σε μια Μεγάλη Παράταξη, σε ένα κόμμα εξουσίας που θα μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών και να κυβερνήσει, έχοντας παρουσιάσει ένα πρόγραμμα που θα κινητοποιήσει όλες τις ζωντανές και δημιουργικές δυνάμεις αυτού του τόπου.
Κόμματα του 13 και του 15% δεν είναι κόμματα εξουσίας, η διατήρησή τους εξυπηρετεί ένα και μόνο σκοπό: την παραμονή του κ.Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας στην εξουσία, τη διαιώνιση του πολιτικού συστήματος του ενάμιση κόμματος.
2. Σε ενέργεια, τράπεζες, ακτοπλοΐα, αεροπορικές συγκοινωνίες και τρόφιμα έχει δημιουργηθεί καρτέλ. Δικά σας λόγια. Πως σπάνε αυτά τα καρτέλ. Τι έπρεπε να κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη και δεν το έκανε;
Μόνο εγώ βλέπω ότι έχει δημιουργηθεί μια καρτελοποιημένη οικονομία σε όλους τους τομείς; Πιστεύετε ότι οι πολίτες που υφίστανται τις συνέπειες δεν το βλέπουν;
Το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να μη μιλάει για αυτά τα πράγματα. Δεν είναι δυνατόν να αφήνουμε τους πολίτες ανυπεράσπιστους μπροστά σε αυτή τη λαίλαπα.
Δείτε για παράδειγμα,τι συμβαίνει στον τομέα της ενέργειας εκεί όπου η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει ένα καρτέλ που διαμορφώνει μόνο του τις τιμές, δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα.
Ας μας εξηγήσει κάποιος τι συμβαίνει ή ας απαντήσει σε μια αυτονόητη ερώτηση.
Όταν η τιμή του φυσικού αερίου έχει μειωθεί κατά 28,5% και όταν φέτος έχουμε περισσότερες ΑΠΕ σε σχέση με πέρυσι, πως γίνεται να αυξάνονται οι τιμές; Σε αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει απάντηση.
Το επίτευγμα του κ.Μητσοτάκη , που παρέδωσε την αγορά ενέργειας σε ένα καρτέλ, αποτυπώνεται στα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, η Ελλάδα είναι η τέταρτη πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη, μετά την Αλβανία με 236,58 ευρώ ανά μεγαβατώρα, ενώ Βουλγαρία και Ρουμανία βρίσκονται στα 229,24 ευρώ.
Είναι καιρός να μπει τάξη, να σταματήσουν τα ματώνουν οικονομικά οι πολίτες αλλά και το Κράτος. Και μπορεί να γίνει αυτό. Πως;
-Με φορολόγηση του συνόλου των υπερκερδών ή των απρόσμενων κερδών τους, όπως οι ίδιοι λένε.
-Με την επιβολή πλαφόν και ορίου κέρδους στην χονδρική αγορά ενέργειας.
-Με την πρόσβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας νοικοκυριών ,επιχειρήσεων και ενεργειακών κοινοτήτων.
Απέναντι στην ενεργειακή ολιγαρχία να προτάξουμε την ενεργειακή δημοκρατία.
3. Πρόσφατα επισκεφτήκατε τη Θεσσαλία. Τι πρέπει να γίνει ώστε να στηριχθεί ο πρωτογενής τομέας γενικά, αλλά και ειδικά στη συγκεκριμένη περιοχή μετά το πέρασμα της φονικής κακοκαιρίας Nτάνιελ;
Υπάρχει διάχυτη η αίσθηση σε όλους ότι η κυβέρνηση έχει ως στόχο να κερδίσει χρόνο χωρίς να κάνει τίποτα. να κερδίσει χρόνο. Τα ίδια έκανε και στην Ηλεία που τέσσερα χρόνια μετά, αγνοείται η υλοποίηση του εκεί σχεδίου ανασυγκρότησης.
Η κυβέρνηση ανέθεσε σε Ολλανδική Εταιρεία, το σχέδιο για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλίας. Αν όμως επικεντρωθούμε σε αυτό θα δούμε ότι για τα πρώτα τρία χρόνια από την ενεργοποίηση του σχεδίου, προβλέπονται μόνο μελέτες και όχι έργα. Και αν στο μεσοδιάστημα έχουμε πάλι ακραία καιρικά φαινόμενα, τότε η Θεσσαλία θα είναι ανοχύρωτη.
Το πιο ουσιαστικό όμως είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν πάρει ακόμα αποζημιώσεις, γη που έχει αχρηστευθεί παραγωγικά. Δεν υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο για την περιφερειακή ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας, της πιο εύφορης ελληνικής γης, πάνω στην οποία μπορεί να στηριχθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναγέννηση του πρωτογενούς τομέα και τη διατροφική επάρκεια της χώρας.
4. Σε πρόσφατη παρέμβαση σας τονίσατε πως «η Δικαιοσύνη πρέπει να είναι ελεύθερη και ανεξάρτητη, να κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη των πολιτών» Δεν είναι ελεύθερη και ανεξάρτητη; Δεν την εμπιστεύονται οι πολίτες;
Το γεγονός ότι σύμφωνα με μετρήσεις , 7 στους 10 πολίτες δεν εμπιστεύονται το θεσμό της Δικαιοσύνης, λέει πολλά. Η συντριπτική αυτή πλειοψηφία ,που δεν εμπιστεύεται τη Δικαιοσύνη διαμορφώθηκε μέσα από συγκεκριμένες και υπαρκτές αιτίες, όπως:
-Η απροκάλυπτη συγκάλυψη που επιχειρήθηκε από την κυβέρνηση στη διερεύνηση των ευθυνών για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών .
-Οι παρεμβάσεις της ηγεσίας του Αρείου Πάγου σε εκκρεμείς υποθέσεις που καταλύουν την έννοια της ανεξαρτησίας του φυσικού δικαστή.
-Η καθυστέρηση στην απονομή της Δικαιοσύνης. Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις σε ότι αφορά στην καθυστέρηση των ρυθμών απονομής της δικαιοσύνης.
-Το γεγονός ότι δύο και πλέον χρόνια μετά, δεν υπάρχει καμία εξέλιξη στις έρευνες για το σκάνδαλο των υποκλοπών.
-Το γεγονός ότι η πλειοψηφία του Αρείου Πάγου θεώρησε καλό να αποφανθεί εναντίον του ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το Κράτος Δικαίου.
-Η αίσθηση ότι υπάρχει ένας ομφάλιος λώρος που συνδέει τη δικαστική με την εκτελεστική εξουσία .
Πέρα βέβαια από τις μεθοδεύσεις και πρακτικές συγκάλυψης , στις οποίες ειδικεύεται η κυβέρνηση, βαρύνεται και με θεσμικές και νομοθετικές αστοχίες όπως ο νόμος για την αναμόρφωση των ποινικών κωδίκων που έχει στον πυρήνα του το στόχο δημιουργίας αισθήματος φόβου, που έρχεται σε αντίθεση με την ουσία και την ίδια την ιδέα της Δικαιοσύνης.
Στρατηγικοί άξονες μιας νέας αντίληψης πρέπει να είναι η ανεξαρτησία και η ποιότητα της Δικαιοσύνης, η απόλυτη εφαρμογή της έννοιας του Κράτους Δικαίου και η ταχύτητα στην απονομή της Δικαιοσύνης.
Πως μπορεί να επιταχυνθεί η απονομή της δικαιοσύνης;
Με την αναμόρφωση της διαδικασίας που συνδέεται με τη Δικονομία, για να εκδίδονται ταχύτερα οι αποφάσεις, οι οποίες θα πρέπει να έχουν ξεκάθαρο και σύντομο σκεπτικό.
Με την ηλεκτρονική διασύνδεση και διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών και λειτουργών της Δικαιοσύνης με άλλες δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να διαβιβάζονται ταχύτερα τα στοιχεία υποθέσεων που εμπίπτουν στην κρίση της Δικαιοσύνης.
Με την αύξηση του αριθμού των εισακτέων στη Σχολή Δικαστών.
Με τη δημιουργία ενός αδιάβλητου και αξιόπιστου μοντέλου εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, που θα περιλαμβάνει και κίνητρα, το οποίο θα αποσυμφορήσει τα Δικαστήρια.
5. Ξεχωρίζετε κάποια στιγμή μέχρι τώρα στην περιοδεία σας που σας συγκίνησε; Διακοπές έστω και λίγες ημέρες θα κάνετε φέτος;
Έχω ήδη πάει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και θα συνεχίσω με ακόμα πιο έντονους ρυθμούς μέχρι τις 6 Οκτωβρίου.
Κυρίως όμως έχω επιλέξει να συζητώ με τους πολίτες σε κάθε εκδήλωση. Θα μπορούσα να απομονώσω πολλές στιγμές , παντού βλέπω την αγωνία, την ελπίδα. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν συμβιβάζονται με την εικόνα ενός μικρομεσαίου κόμματος του 13 ή του 15% που θα παλεύει για τη δεύτερη ή την τρίτη θέση, υπάρχουν άνθρωποι που δεν συμβιβάζονται με την ιδέα ότι ο κ.Μητσοτάκης θα είναι Πρωθυπουργός μέχρι να σβήσει ο ήλιος επειδή απέναντι του δεν έχει μια Μεγάλη Παράταξη αλλά μικρομεσαία κόμματα που δεν τον απειλούν.
Αυτό εισπράττω διαρκώς στις συζητήσεις μου με τους πολίτες. Αλήθεια, λέει σε κάποιους τίποτα το γεγονός ότι το 60% και πλέον του Ελληνικού Λαού, δεν ψήφισε γιατί δεν είχε τι να ψηφίσει;
Εμένα προσωπικά με έχει δεσμεύσει για πάντα αυτό το συναίσθημα αγωνίας και ελπίδας που εισπράττω από τους πολίτες και θέλω να του δώσω ένα ουσιαστικό πολιτικό περιεχόμενο και μια διέξοδο.
Μέχρι τις 6 Οκτωβρίου θα αξιοποιήσω κάθε μέρα και κάθε στιγμή για να περάσω το μήνυμα μου στους πολίτες, δεν υπάρχει χρόνος για διακοπές.