Το ζήτημα της εξαγωγής οπλικών συστημάτων από τη Γερμανία προς την Τουρκία θέτει ο βουλευτής…
Ερώτηση στη Βουλή για το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος»
Ερώτηση για το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος»
κατέθεσε ο Μιχάλης Κατρίνης
Την πρώτη του ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε, όπως είχε δεσμευτεί, ο Βουλευτής Ηλείας του Κινήματος Αλλαγής Μιχάλης Κατρίνης, σχετικά με το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου.
Στην ερώτηση ο Βουλευτής ζητάει συγκεκριμένες απαντήσεις για το χρονοδιάγραμμα του έργου, το κόστος και τις εναλλακτικές επιλογές, καθώς η τελευταία ομιλία του υπουργού κ. Κ. Καραμανλή στη Βουλή για εκ νέου δημοπράτηση του έργου, δημιούργησε έντονη ανησυχία στους πολίτες της Ηλείας.
Φαίνεται πως η Νέα Δημοκρατία αντιγράφει την ίδια, λανθασμένη τακτική με την προηγούμενη κυβέρνηση. Μετατρέπει τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος σε ένα σύγχρονο «Γεφύρι της Άρτας», θέτοντας την ασφάλεια των πολιτών της Ηλείας καθημερινά σε κίνδυνο, υπονομεύοντας ταυτόχρονα την όποια τουριστική και αναπτυξιακή προοπτική του νομού μας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης
Προς : Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ : ‘’ Υλοποίηση του έργου του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου.’’
Κύριε Υπουργέ,
Οι προθέσεις της κυβέρνησης για το τι ‘’μέλλει γενέσθαι’’ με το δρόμο Πάτρα – Πύργος, με τον τρόπο που αποτυπώθηκαν στην ομιλία σας στις προγραμματικές δηλώσεις, δημιουργούν εύλογο προβληματισμό και έντονη ανησυχία στους πολίτες της Ηλείας.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε τη διαγωνιστική διαδικασία του 2014 για την ‘’ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος’’ και προχώρησε στην κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες, με την πρώτη δημοπράτηση να ολοκληρώνεται 14 μήνες μετά την ακύρωση της δημοπράτησης του έργου ως ενιαίου!
Έργου, το οποίο χαρακτηρίζεται σύγχρονο ‘’Γεφύρι της Άρτας’’, αφού εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ μόλις 2 χρόνια μετά την απόφαση κατάτμησης και εγκρίθηκε τελικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά από 3 χρόνια, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Αυτό είχε ως φυσικό επακόλουθο την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην υλοποίηση του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου για την Ηλεία. Κατά την ομιλία σας μιλήσατε για ριζική λύση, τονίζοντας ότι σε αυτή τη φάση δεν έχει μεγάλη σημασία η καθυστέρηση ή το κόστος υλοποίησης, χωρίς όμως να παρουσιάσετε καμία λύση.
Μέσω διαρροών και δημοσιευμάτων σε ΜΜΕ, αφήνετε να εννοηθεί ότι προσανατολίζεστε στην εκ νέου δημοπράτηση του ‘’Πάτρα-Πύργος’’ ως ενιαία πλέον εργολαβία, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί επίσημη θέση του υπουργείου ή της κυβέρνησης ως τώρα.
Και όλα αυτά με δεδομένο ότι, παρά τις πρωτοφανείς παλινωδίες της προηγούμενης κυβέρνησης, σήμερα έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για τα 5 από τα 8 τμήματα του οδικού άξονα, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την υπογραφή συμβάσεων και για τα υπόλοιπα 3 τμήματα, τα οποία αφορούν στην Ηλεία.
Θεωρείται βέβαιο ότι η ακύρωση των συμβάσεων θα προκαλέσει μια διελκυστίνδα καθυστερήσεων με προσφυγές στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, τόσο επί της νέας διαδικασίας που θα επιλεγεί όσο και επί του ποσού των αποζημιώσεων που θα απαιτηθεί από τους εργολάβους.
Εν κατακλείδι, θα ήταν ολέθριο να ξεκινήσει εκ νέου η διαγωνιστική διαδικασία, εξέλιξη που θα οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση και θα θέσει σε αμφιβολία ακόμα και την ίδια τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα ‘’Πάτρα-Πύργος’’.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
- Ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης και ο οριστικός σχεδιασμός (αν υπάρχει) για το ζήτημα της κατασκευής του δρόμου ‘’Πάτρα-Πύργος’’;
- Με δεδομένο ότι, παρά τις πρωτοφανείς παλινωδίες της προηγούμενης κυβέρνησης, σήμερα έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για τα 5 από τα 8 τμήματα του οδικού άξονα, θα προχωρήσετε στην ολοκλήρωση της διαδικασίας και για τα υπόλοιπα 3 τμήματα;
- Η επιλογή για επαναδημοπράτηση του έργου ως ενιαίο, στην οποία φαίνεται ότι καταλήγετε, έχει λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;
- Σε μια τέτοια επιλογή, ποιος είναι ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης του έργου και τι κόστος συνεπάγεται για το δημόσιο και τους Έλληνες φορολογούμενους;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μιχάλης Κατρίνης
Βουλευτής Ηλείας