Για ‘’δραματική μείωση των εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές’’ και ‘’κύμα παραιτήσεων σπουδαστών’’ που έχουν προκαλέσει…
Να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια για να μπορέσει η Ηλεία να αποκτήσει τέσσερα υδατοδρόμια.
Στη δυνατότητα και την προοπτική δημιουργίας τεσσάρων υδατοδρομίων, στο λιμάνι του Κατάκολου, στο λιμάνι Κυλλήνης, στη λίμνη Καϊάφα και στην τεχνητή λίμνη Πηνειού, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Μιχάλης Κατρίνης, κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή.
Όπως τόνισε, η δημιουργία των υδατοδρομίων στην Ηλεία θα δώσει ώθηση στην τουριστική – και όχι μόνο – ανάπτυξη μιας περιοχής που έχει τεράστιες δυνατότητες.
Παραθέτοντας απόψεις ειδικών, ο βουλευτής ανέφερε ότι το υδροπλάνο μπορεί να αξιοποιηθεί για τακτικές και έκτακτες πτήσεις, περιηγήσεις, μεταφορές φορτίων, τροφίμων και φαρμάκων, μεταφορές ασθενών, αλλά και αποστολές έρευνας-διάσωσης.
Μιλώντας ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, αφού εξέφρασε τη θετική στάση του απέναντι στο μέρος του νομοσχεδίου που αφορά τα υδατοδρόμια, επισήμανε ότι υπάρχουν και σημεία που προκαλούν προβληματισμό, γιατί μπορεί και πάλι να δημιουργήσουν γραφειοκρατικά εμπόδια, ενώ ένα δεύτερο ζήτημα το οποίο έθεσε ήταν η απαγόρευση κίνησης υδροπλάνων από υδάτινο πεδίο σε υδάτινο πεδίο. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, η διάταξη αυτή δεν είναι ορθολογική, γιατί δεν επιτρέπει για παράδειγμα να χρησιμοποιηθεί το υδροπλάνο σαν ταξί, όπως γίνεται με τα ελικόπτερα.
Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν ο Μιχάλης Κατρίνης παρατήρησε ότι «έχει περάσει σχεδόν μια εικοσαετία συζητήσεων στη χώρα, σχετικά με την εισαγωγή της εμπορικής χρήσης των υδροπλάνων στις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων» και τόνισε ότι «είναι κρίμα που, άλλοτε εξαιτίας άγνοιας, άλλοτε εξαιτίας σκοπιμοτήτων ή σύγκρουσης συμφερόντων και άλλοτε λόγω νομοθετικών πρωτοβουλιών που δημιουργούσαν ένα αναποτελεσματικό και γραφειοκρατικό πλαίσιο, όπως ο νόμος 4568 του 2018 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν κατέστη εφικτή η ουσιαστική αξιοποίηση του υδροπλάνου. Υπήρξε μόνο μια περιορισμένη χρήση του σε ελάχιστες περιοχές με λίγα δρομολόγια, από το 2004 και μετά, δηλαδή ένα χρόνο μετά από την πρωτοβουλία που είχε πάρει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να ανοίξει το θέμα μετά από δεκαετίες».
Στο σημείο αυτό ο βουλευτής ανέφερε ότι το υδροπλάνο έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στη χώρα μας στις αρχές του περασμένου αιώνα, ενώ το πιο εντυπωσιακό ήταν ότι περίπου 100 χρόνια πριν κατασκευάζονταν και υδροπλάνα στη χώρα μας, γεγονός που «πρέπει να μας προβληματίσει για τη θέση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα», όπως τόνισε με έμφαση.